Sütbir'li Faydalı Kategoriler

Süt Ürünlerinin Faydaları

Yeni yapılan bir çalışmaya göre, yetişkinler porsiyonlarına ne kadar fazla süt ürünü eklerse, doymuş yağlardan gelen kalorilerin toplamdaki yüzdesi o kadar artıyor. Bu da sağlık için olumsuz so

Yeni yapılan bir çalışmaya göre, yetişkinler porsiyonlarına ne kadar fazla süt ürünü eklerse, doymuş yağlardan gelen kalorilerin toplamdaki yüzdesi o kadar artıyor. Bu da sağlık için olumsuz sonuçlar doğuruyor.

Fakat diğer yandan protein, kalsiyum, magnezyum, folik asit, B1, B2, B6, B12, A, D ve E vitaminleri gibi diğer önemli besinlerin alım miktarı da porsiyonlardaki süt ürünleriyle birlikte artıyor.

Peki dezavantajları olmadan tüm bu harika besinleri süt ürünlerinden nasıl alabilirsiniz? Çözüm az yağlı seçenekler! Süt ürünlerindeki yağı azalttığınızda protein, kalsiyum ve diğer birçok vitamin ve mineral miktarları yüksek kalırken; kaloriyi, doymuş yağı ve kolesterolü azaltmış olacaksınız.

Daha Fazla Süt Ürünü Tüketmek İçin 6 Sebep

Diyetinize düşük yağlı süt ürünleri eklemeniz için altı sebep:

Kalsiyum ve Protein

Bazı süt ürünleri, çoğumuzun daha fazla ihtiyacı olan iki şeyi oldukça yüksek seviyelerde içerir; kalsiyum ve protein. Maalesef dondurma; bu iki besin açısından biraz eksik kalıyor, fakat az yağlı süt, yoğurt, süzme peynir ve az yağlı peynir her öğünde güçlü bir protein ve kalsiyum paketi sunuyor. Örneğin sadece bir fincan hafif yağsız yoğurt, önerilen günlük protein alımı miktarının % 17''si ile birlikte, günlük önerilen kalsiyum alım miktarının üçte birini içerir.

D Vitamini

Birçok süt markası D vitamini ile güçlendirilir ve artık bazı yoğurt üreticileri de buna başlıyor. D vitamini önemli bir vitamin olmasına rağmen çoğumuzun diyetinde yeteri kadar bulunmuyor.

D vitamini ile güçlendirilmiş az yağlı süt içmek D vitamini seviyenizi arttırmanın kolay bir yoludur. D vitamininin kalsiyum emilimindeki rolü sayesinde kemiklerin sağlıklı kalmasını sağladığı uzun süredir biliniyor. Yapılan son araştırmalar, bazı kanser türleri riskini azaltmaktan tansiyonu düşürmeye kadar, başka durumlarda da yardımcı olabileceğini gösterdi.

Kemik Yoğunluğu

Kalsiyumu takviyeler yerine gıdalardan almak kemikleriniz için daha iyi gibi görünüyor. Finlandiya''da yapılan bir çalışmada, diyetleri peynir, kalsiyum ya da kalsiyumla birlikte D vitamini ile desteklenen, 10 ila 12 yaşlarındaki kız çocuklarının kemik kalınlığı ve yoğunluğundaki değişimler gözlendi. Peynir yiyen grupta, kemik kütlesinde diğer gruplara göre daha fazla artış oldu.

Tansiyon

İspanya''da 5.000 ''den fazla yetişkin üzerinde çalışan araştırmacılar, iki yıllık bir süre sonunda, az yağlı süt ürünlerini (çoğunlukla yağsız ya da az yağlı süt) en yüksek miktarda tükettiğini bildirenlerde, en az tüketim bildirenlere göre yüksek tansiyonun ortaya çıkma riskini % 54 daha düşük buldular.

Geçmişte kalsiyumun tansiyon üzerinde etkisi olduğundan şüphe ediliyordu. Ancak İspanyol araştırmacılar, az yağlı süt ürünlerinde sadece kalsiyumun düşük tansiyon riskiyle ilişkili olduğunu buldu. Araştırmacılar bunun, tansiyon düşüren ilaçlarla aynı etkiye sahip olan, az yağlı süt ürünlerinde bulunan proteinlerle (kazein ve peynir altı suyu proteini) bir ilgisi olabileceğini söylüyor.

Metabolik Sendrom

İranlı araştırmacılar, 850 erkek ve kadından alınan verileri inceledikten sonra, süt ürünlerini (süt, yoğurt ve peynir) çok tüketenlerde, bel genişlemesiyle diyabet ve kalp hastalığı riskini arttırdığı gibi belirtilerin yanı sıra Metabolik Sendrom gelişmesi olasılığının daha düşük olduğu sonucuna vardılar.

Kilo Verme

Genel kalsiyum tüketimi analizi henüz kalsiyumla daha fazla kilo verme arasında bir bağlantı kurmamış olmasına rağmen; Birmingham''daki Alabama Üniversitesi''nden bir araştırmacı, süt ürünlerindeki kalsiyumun vücut ağırlığı düzenlemesinde bir rol oynayabileceğini gösteren kanıtların arttığını açıkladı.

Yukarıdaki sebeplerden herhangi biri veya tümü, bizi yağsız veya az yağlı süt, az yağlı yoğurt, süzme peynir, az yağlı peynir veya bunların kombinasyonundan herhangi birini her gün tüketmeye yönlendiriyor.